A.1) Ironien sælger avisen. Hovedpersonerne argumentere for minus brug for avis da de har nok at snakke om ironi = de er kedelige og snakker om uinteressante ting.
Reklamen pointerer at avisen giver talestof.
A.2) Beskæring/perspektiv: Supertotal – Da de sidder på hver deres værelse og vi ser dem begge. Total – I badet og i køkkenet. Halvtotal – I størstedelen af bilen er der brugt halvtotal. Normalperspektiv, der er ingen frø- eller fugleperspektiv.
Klipning og klipperytme: Det er montage – synlig klipning, jævn klipperytme.
Lys: orange og gulligt fra lamperne, som giver en gammeldags stemning.
Lyd: Underlægningsmusikken er deres livs melodi = trivielt.
Reallyd – hunden der gaber, Torden
effektlyd - underlægningsmusikken og hunden, der gaber.
Lys, lyd og de mørke farver pointere kedelig stemning - ingen livskvalitet.
Budskabet i filmen er at en avis giver stof til eftertanke og samtale, hvilket de personer i kortfilmen mangler.
Jeg er bare den logerende;
SvarSletA. 1) Ironien tager udgangspunkt i den danske tilbøjelighed til ironi. Der forsømmes argumentation - hvorfor er disse mennesker kedelige, og hvorfor snakker de om uinteressante ting? Hvad snakker de om?
A. 2) Manglende begrundelse i den afsluttende kommentar. Fraværende bud på et endeligt budskab, samt hvorledes virkemidlerne understøtter budskabet.
Generelle bemærkninger:
Overvej om det er en objektiv analyse. Husk at være opmærksom på nutids endelser, og sammensatte ord. ;-)
Mvh Gruppe to
Vi er kede af, at i ikke kan se, hvad vi mener er det egentlige budskab - da det kommer til udtryk i vores indlæg direkte og indirekte. Øv!
SvarSletHej Tine.
SvarSletTak for kommentaren på vores blog. :)
Det ser også ud til, at I har gjort et godt stykke arbejde generelt med bloggen og de forskellige opgaver!
Hilsen fra mig.